Inspiratie I am laughing my ass off

13 mei 2010 | Gonnie

0

Het effect van inhakers – deel 3: likeability

Inhakers worden beter gelezen en herkend. Maar de consument vindt inhakers ook vooral erg leuk. Uit De Telegraaf Inhaakwedstrijd, waarin 1.750 lezers hun mening gaven over 85 inhaakadvertenties, bleek het volgende:

1. Inhakers worden 10% beter gewaardeerd dan vergelijkbare, gewone advertenties.
2. De meerderheid van De Telegraaf-lezers vindt dat inhakers de krant leuker maken.
3. Merken die Oranje succes wensten en feliciteerden – in feite de makkelijkste manier om in te haken, werden door 56% van de lezers sympathiek bevonden.
4. Ook inhaken op verlies kan rekenen op sympathie.

De consument vindt humor bovendien het allerbelangrijkste in een inhaker, blijkt uit onderzoek van de STER in 2008 (ik kan de bron helaas niet vinden). Verder moet een WK-campagne een Oranje-gevoel uitstralen en een wij-gevoel. 39% van de consumenten gaf tot slot aan met meer aandacht te kijken naar inhaakcommercials dan naar de gewone spotjes.



Tags: , , , , , , ,

Geschreven door

Gonnie

Gonnie's uit de hand gelopen fascinatie voor inhakers begon toen prinses Amalia werd geboren en ze haar eerste scriptie over inhakers schreef. En zo gefascineerd is ze nog steeds. Gonnie werkt als product manager social bij TMG. Ze houdt van hard lachen en bier drinken - het liefst in die combinatie. En ook van dochter Jente, roze haar, adidas-slippers, Toffifees, Amsterdam en haar huis in Westerpark. Last but not least: ze raakt opgewonden van trending topics.


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Omhoog ↑

  • Tweets

  • Partner

  • Advertentie


  • Nieuwste artikelen

  • Schrijf je in voor de nieuwsbrief

  • Link Love

  • Archief