20 mei 2010 | Gonnie
6Tweet
De pletterpet Heineken WK-gadget 2010
Ondanks dat Adformatie dacht dat het wellicht een afleiding was voor de echte WK-gadget, is het ‘m toch echt: de pletterpet. Kon natuurlijk ook niet missen: eerst was er al het conflict met het promotiebedrijf dat de helm eigenlijk zou gaan produceren, daarna kwam er het etiket met een verwijzing, en vanochtend stond er een still uit de commercial op Flickr.
Leuk! De pletterpet is een mijnwerkershelm – genaamd de makaraba - die door Zuid-Afrikaanse voetbalfans traditioneel zelf wordt gemaakt. Hij wordt beschilderd in de kleuren van de favoriete club en er wordt ook vaak een idiote bril bij gedragen. Het woord pletterpet wordt overigens nauwelijks gebruikt in Zuid-Afrika, maar ach, wat boeit het. De commercial is wel erg authentiek. De uitvinder van de versierde mijnwerkershelm als supportersgadget is Alfred Baloyi, hij speelt dan ook de hoofdrol in de spot. En je kunt, net als de Zuid-Afrikanen, een persoonlijk tintje geven aan de helm met behulp van het stickervel.
Hierbij de commercial:
Zie ook:
Heineken WK-gadget 2010: inderdaad de pletterpet
Ruzie om mijnwerkershelm (pletterpet?) Heineken
Deze is wel nog niet in de winkel volgens mij of wel???
Geweldige site trouwens zag het in de krant en direct aan favorieten toegevoegd
GR
Dankjewel Koen! De pletterpet is verkrijgbaar in supermarkten en slijterijen, voor €10,99, inclusief 8 blikjes bier.
ze zijn vandaag afgeleverd in de grote magazijnen in nl winkel distributie ben ik niet van op de hoogte , ik heb hem hier naast me liggen. ziet er goed uit stevig en een echte topper, ben trots om voor de fam heineken te werken want dat is het 1 grote fam. allemaal veel plezier
Vanaf Volgende week in de winkels, prijs en inhoud van Gonnie klopt. Goed op de hoogte!
Pingback: [Blog] Hoe werkt dat nu eigenlijk, een inhaker met een gadget
Pingback: DEEL 7: BIER & TIETEN IN FREIBURG (De Bavaria Blogs, de achterkant van het marketingverhaal over de Babes) | VLIEG OP DE MUUR