26 mei 2010 | Gonnie
0Tweet
Wereldwijd WK-nomie onderzoek ING
Gisteren presenteerde ING het wereldwijde WK-nomie onderzoek, want: voetbal is belangrijk voor onze economie. Ondanks dat al gauw 1,5 miljoen werkuren verloren gaan door een voetbalwedstrijd onder werktijd, kan een finaleplek ons al gauw 700 miljoen euro opleveren.
Allereerst geven goede prestaties van Oranje ons vertrouwen in de toekomst. En ten tweede geven we ook gewoon meer uit tijdens het WK: we drinken meer, we kopen kant-en-klaar maaltijden en ook geven we aan gemiddeld 5 euro uit aan WK-spullen. Eén op de vijf geeft bovendien aan zich te laten beïnvloeden door WK-acties in de supermarkt.
Verder blijkt dat Nederlanders 47 euro per persoon overhebben voor de WK-titel. Dit is meer dan we twee jaar geleden voor de EK-winst wilden betalen (30 euro), maar valt helemaal in het niet bij wat de Brazilianen – toch al het favoriete land – willen spenderen: 813 euro.
Zie: alle posts over ING