Merken Vrouwen

6 juni 2010 | Gonnie

1

Vrouwen belangrijke WK-doelgroep

Eén van de nieuwe inhaaktrends is dat veel merken zich richten op vrouwen. Volgens Etos, van wie ik toevallig net een aantal persfoto’s ontving van vrouwen die de voetballers uitzwaaiden op Schiphol, is dit zeer terecht. De drogist liet Panelwizard 500 vrouwen ondervragen over hun mening over het WK.

Wat blijkt: een derde (39%) van alle vrouwen kijkt uit naar de start van het WK. Dit was overigens twee weken geleden, toen de oranjekoorts nog laag was. Zeer opvallend: maar liefst 82% zegt redelijk tot goed op de hoogte te zijn van de spelregels. Meer dan een derde van de vrouwen kijkt buiten het WK ook vrijwel altijd als het Nederlands elftal speelt.

53% van de Nederlandse vrouwen kleedt zich speciaal in oranje voor de wedstrijden, waarbij het oranje T-shirt van het Nederlands elftal het populairst is (54%).  Deze vrouwen vinden het echter wel belangrijk dat ze er vrouwelijk uit blijven zien, reden voor Etos om oranje artikelen in het assortiment op te nemen.

Jillz gooit het over een andere boeg. Dit cidermerk zet al sinds de start mooie mannen in - bijvoorbeeld in pratende spiegels in de horeca – om vrouwen te verleiden Jillz te bestellen, en dit is ook de focus van de WK-campagne. Jillz gaf de opdracht aan onderzoeksbureau Kien om uit te zoeken welke Nederlandse voetballer populair is bij de vrouwen, waarbij Robin van Persie het meest sexy bleek. Zeven op tien vrouwen geeft aan nog vaker te kijken als er meer mooie mannen in het veld staan.

Bijna driekwart van de ondervraagde dames zou wel eens in de kleedkamer willen gluren wanneer de spelers onder de douche staan. 40 procent van de Nederlandse vrouwen zou tijdens het WK vaker voor de televisie zitten als spelers kortere en strakkere outfits zouden dragen. Ohja, en één op de vier vrouwen geeft aan dat zij hun partner wel eens zou willen inruilen voor hun favoriete voetbalspeler.

Nou nou, wat een ondeugende dames. Jillz wil dan ook dat de vrouwen voor de petitie stemmen tégen de gele kaart die voetballers krijgen als ze op het veld hun shirt uittrekken. Na een week Brutale Meiden staat de teller inmiddels op ruim 65.000. Missie geslaagd, lijkt me zo.

Verder is er natuurlijk nog de Bavaria Dutch Dress, één van de meest succesvolle WK-gadgets dit jaar, de Bongostampers van Blokker en een vergezocht Dr. van der Hoog Oranje gezichtsmasker, voor tijdens de rust.

Vrijdag moet ik op de radio iets vertellen over WK-gadgets voor vrouwen. Dus als je nog aanvullingen hebt, aarzel vooral niet om te reageren.



Tags: , , , , ,

Geschreven door

Gonnie

Gonnie's uit de hand gelopen fascinatie voor inhakers begon toen prinses Amalia werd geboren en ze haar eerste scriptie over inhakers schreef. En zo gefascineerd is ze nog steeds. Gonnie werkt als product manager social bij TMG. Ze houdt van hard lachen en bier drinken - het liefst in die combinatie. En ook van dochter Jente, roze haar, adidas-slippers, Toffifees, Amsterdam en haar huis in Westerpark. Last but not least: ze raakt opgewonden van trending topics.


1 reactie op Vrouwen belangrijke WK-doelgroep

  1. Ja je ziet dat inderdaad niet vaak. Ik had zelf zelfs nog nooit gedacht aan hormoonhuishouding…maar zie nu dat de combinatie, de samenwerking echt belangrijk is en waarmee je je resultaten echt kunt bereiken. Interessante boel! gr,

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Omhoog ↑

  • Tweets

  • Partner

  • Advertentie


  • Nieuwste artikelen

  • Schrijf je in voor de nieuwsbrief

  • Link Love

  • Archief